News Photo

E-ticaret sitesi nasıl kurulur?

  • Adım 1: Satış yapacağınız ürün ya da hizmete karar verin,
  • Adım 2: Bir marka ve alan adı seçin,
  • Adım 3: E-ticaret siteniz için en doğru altyapıyı seçin,
    • Markanız ve internetteki e-ticaret varlığınız hakkında her bütçeye uygun paketleri ile Vebze’ye göz atmayı unutmayın.

Bu adımda seçeceğiniz altyapı hizmeti, e-ticaret sitenizin alan adından tasarımına, mobil uygulamasına, ödeme ve sunucu servislerine, anlaşmalı kargo firmalarına, SEO optimizasyonuna ve pazaryerleri ile anlaşmalarına kadar her şeyi aynı anda sunacaktır.

 

Adım 1: Satış yapacağınız ürün ya da hizmete karar verme aşaması:

Aslında geleneksel ticaret yapan bir işletme sahibiyseniz en kolay adımdayız. Ancak geleneksel yollarla satabildiğiniz ürün ya da hizmetlerin hepsi, internet ortamında aynı şekilde karşılık bulmayabilir. Bu nedenle ticaret yapıyor olun ya da olmayın, satacağınız ürün ya da hizmete ilişkin e-ticaret dünyasında nelerin yapıldığını inceleyin.

E-ticaret yoluyla aklınızdaki ürün ya da hizmetlerin satışını yapan potansiyel rakiplerinizi listeleyin, onların satış tatiklerini analiz edin. Ürün ya da hizmetleriniz için müşterilere ulaşabilecek en kestirme ve etkili mesajları, rakiplerinizin açık bıraktığı yollara göz atarak karar vermeye çalışın. Eğer insanların temel ihtiyaçlarına yönelik bir satış yapacaksanız mutlaka memnuniyeti garanti edecek ürün ve hizmetleri listenize alın.

 

Adım 2: Bir marka ve alan adı seçin:

E-ticaret dünyasında var olabilmek ve hatırlanabilmek için her zaman akılda kalıcı, düzgün fonetiğe sahip bir marka belirlemeniz gerekiyor. Ayrıca bu ismin başka bir firma ya da rakiplerinize benzemeyen, özgün bir yapıda olması gerekiyor. Dolayısı ile isminize karar vermeden önce sizinle aynı veya benzer ürün ve hizmetleri satan rakiplerinize göz atın.

Belirleceğiniz isim, sizi hem kendi e-ticaret sitenizde hem de Instagram, Facebook, Amazon, Trendyol, N11 gibi pazaryerlerinde temsil edebilmeli. Eğer sitenizde farklı, pazaryerlerinde farklı bir isimle varlığınızı sürdürürseniz, bütünleşik pazarlama iletişimi yapmanız zorlaşır. Zira kuracağınız e-ticaret sitesine gelecek yabancı müşteriler, sizi pazaryerlerinde de arayacaklar. Güven tabanlı kuracağınız ilişkinin karşılığı olarak sizi diğer ortamlarda gördüklerinde rakiplerinizi değil, sizi tercih etme ihtimalleri artacak. 

E-ticaret sitenizin markasını belirledikten sonra alan adınızı seçmeniz gerekiyor. Eğer yeterince özgün ve fonetik bir marka belirlediyseniz, alan adınızı daha masrafsız şekilde satın alabilirsiniz. Tek kelimelik markalar ve alan adları, tüketicilerin daha çok aklında kalacağı için bu yönde düşünmenizi tavsiye ederiz. 

 

Adım 3: E-ticaret siteniz için en doğru altyapıyı seçin

Bu adımda, e-ticaret sitenizdeki diğer bütün can alıcı detayların kolayca yönetilmesini sağlayacağız. Markanızın hem kuracağınız e-ticaret sitesinde hem de pazaryerlerindeki varlığını sürdürmek için güçlü bir altyapı hizmetine ihtiyacınız var. Bunu tek başınıza sağlamak, sağlasanız bile sürdürmek zor. Çünkü hem internet hem de pazaryerleri sürekli değişiyor, tüketiciye ulaşmak için her geçen gün yeni araçlar sunuyorlar. 

Chakra, Tudors, Eyüp Sabri Tuncer ve Kemal Tanca gibi markaların ve binlerce irili ufaklı firmanın Türkiye’deki e-ticaret siteleri, Vebze’nin sunduğu çözümleri kullanıyor. E-ticaret dünyasına girmek isteyenlere her bütçeye uygun 5 farklı paket sunan Ticimax; sitenizin tasarımından mobil uygulamasına, hosting hizmetlerinden, kargo anlaşmalarına kadar oldukça geniş çaplı hizmetler sunuyor, sizi büyük bir yükten kurtarıyor.

Bu Haberi Paylaş

Yorum Yap

İşletmeniz için kaliteli hizmetimizi almak ister misiniz?